lauantai 18. maaliskuuta 2017

ennätyksiä pukkaa

Vielä olisi pari kovaa viikkoa jäljellä ja sittenpä sitä pitäisi pitää kevyt viikko. :) En ole hetkeen tehnytkään näin pitkää kovien treenien putkea; nyt on jo kuusi viikkoa alla. Koska kroppa ja mieli on kuitenkin jaksaneet hyvin, en ole nähnyt mitään syytä katkaista hyvää jaksoa. 

Kävin pitkästä aikaa jumppaamassa RKV:lla ja hakemassa voimailijoilta uutta näkökulmaa omaankin treenaamiseen. Otin samalla uuden ennätyksen penkissäkin, 1 x 80 kg! Olen ihan hirveän tyytyväinen, johan tuossa 70 kilossa on hetki hinkattukin. Tuo 80 kiloa ei tuntunut edes hirveän pahalta. Oli hirveän mukava kuulla, että penkkitekniikkani on kunnossa, tosin jätän tangon helposti hieman liian ylös nostettuani sen suorille käsille (ts. en saa latseja ihan niin "lukkoon" kuin pitäisi). Tuon kun laitan kuntoon, alkaa paketti olla kasassa. :) 


Nälkä kasvaa syödessä, ja en pidä yhtään mahdottomana että punnertaisin tänä vuonna sen maagisen satasen. Sitten kyllä jo vähän pissisin hunajaa. :D Mavesta ajattelin ottaa ykkösen juuri ennen kevyttä viikkoa, saa nähdä missä sen suhteen mennään. Viimeksi tein 3 x 140 kg, eli ykkönen lienee siellä 150-155 kilon tuntumassa. Kyykyssä ykköset hieman hirvittää, siellä taidetaan liikkua nyt noin 140 kilon tuntumassa.

Huomenna käyn heittelemässä käsipäivää salilla ja maanantaina tuttuun tyyliin jalkajumpalle!

lauantai 11. maaliskuuta 2017

todistetusti lihaksikas

En tiedä voiko meikäläisen iässä puhua vielä ruuhkavuosista, mutta ruuhkaviikoista tai -kuukausista nyt ainakin - niin nämä viikot on taas vierineet edellisestä päivityksestä! Vielä kolme viikkoa pakertamista ja sitten mulla ois ruhtinaallinen kolmen viikon loma. How cool is that?!

Reenit rullaa ja tuntuu niin ihanalta kun saa vain treenata kovaa, ilman painetta dieettaamisesta. Ajatus on edelleen hyvin selvä sen suhteen, että seuraava dieetti on vasta kisadieetti. Tärkeintä on päästä mahdollisimman muhkeaan kuntoon ennen kisarupeamaa koska tosiasia on se, että dieetillä menettää lihasmassaa vaikka minkälainen taituri olisi. Ihan hyvällä mallilla tässä ollaan, mutta alkusyksystä tarkastellaan, onko se kisa-ajankohta kevät, syksy vai vasta vuoden -19 kevät. Mulla ei ole mielessä muuta kuin voitto, enkä lähde kisaamaan ajatuksella "hinnalla millä hyvänsä" tai muutenkaan kiireen kanssa. :)


Kaikki pääliikkeet on nykineet eteenpäin tasaisesti ja vanhat ennätykset on jo rikkoutuneet. Tämän vuoden piristyksenä on ollut muutaman voimanostajan minulle antama ohjaus ja olen muutenkin saanut heiltä hyviä vinkkejä. Aiemmassa postauksessa olin asettanut tämän vuoden tavoitteiksi penkissä 85, mavessa 175 ja kyykyssä 145-155 mutta kyllä näillä näppäimillä ainakin penkissä tavoitetta saapi nostaa 90-95 kiloon, sen verran lähellä olen jo nyt tuota alkuperäistä tavoitetta. 


Heikot lenkit noissa pääliikkeissä on lähinnä hapenotto/paineiden saaminen. Maastavedonkin kirjaimellisesti teen vetämällä ja saisin varmaan parikymmentä prosenttia lisää vetoon, jos ottaisin vielä enemmän tukea keskivartaloon. Sama homma kyykyssä. Penkissä saan pidettyä paketin kasassa nykyisellään ihan hyvin. Siinä aiemmin ongelmana oli riittävän kaaren saaminen selkään, mutta siihenkin sain apuja; nykyisellään tuntuu että koko ranka suurin piirtein katkeaa, kun kaari on parantunut. :D Toisaalta ajattelen, että tuskinpa kisaan koskaan voimanostossa, mutta eniten saan kiksejä nimenomaan isoista liikkeistä ja niissä kehittymisestä.

Sain pari päivää sitten epikriisin sairaalareissustani, ja siellä oli yksi kohta, jonka olisin ehdottomasti valmis kehystämään: "Treenattu habitus, lihaksikas." Kyllä mieli kehräsi ja pitkään! :D Nyt se on perkele paperilla ja mustaa valkoisella - mää oon lihaksikas! :D Ei vaiteskaan, nöyränä tässä saa olla ja aina hattu kourassa, mutta onhan se mukava että näiden vuosien jälkeen on jotakin jonkun mielestä tähän varteen tarttunut.