lauantai 15. heinäkuuta 2017

#mave #hampaankolo

Kaavoihin kangistunut minäni on viime aikoina hieman reipastunut ja intoutunut tekemään erilaisia reenejä. :) Ei mitään järin maata mullistavaa, mutta olen vähän vaihdellut liikkeitä ja antanut muutamien raskaimpien liikkeiden levätä hetkisen aikaa.

Otteita viikon treeneistä tähän mennessä:

* Jalkatreenissä en tehnyt takakyykkyä ollenkaan, vaan aloitin etukyykyllä ja tein vitosia 70 kilolla pohjista. Liikkeenä etukyykky on mahtava, mutta myös raivostuttava - voimaa olisi tehdä enemmänkin, mutta olkapäät ei jaksa kovin kummoisia painoja kannatella. Vaikka jalat tuli ihan tolkuttoman kipeiksi, olkapäät oli ihan yhtä lailla muusia maanantain jälkeen. :D Tein lisäksi prässiä kapealta 300 kiloon asti, vaakaprässiä, koukistuksia istuen sekä suorin jaloin vetoja käsipainoilla 40 kiloon asti.

* Rintatreenissä aloitin käsipainovinopenkillä ja tein kymppejä 26 kilon painoihin asti. Treenissä oli vähän sellainen himmailun ja säästelyn maku, tein melko rauhallisia toistoja ja jätin voimaa varastoon. Vinopenkin jälkeen tein alaviistopenkkiä, vipareita maaten ja peckdeckiä. Ojentajille tein taljaliikkeitä ja dippiä, vatsoille jyrkästä kulmasta jalkojen- ja lantionnostoa sekä rutistuksia.

* Selkätreenit aloitin maastavedolla. Menin aika myöhään salille ja ajattelin, että jos tekisi vähän pidempää sarjaa voimailun sijaan. Pumppailin kuitenkin aluksi 10 x 140 kg ja sen päälle 2 x 155 kg. Olipa taas ihan hirveän järkevä marssijärjestys.. Jos en olisi tehnyt 140 kg:ta alle ja väsyttänyt sillä kaikkia apulihaksia, olisin voinut tehdä tuon kakkosen 165-170 kilolla; tuntui että voimaa olisi riittänyt vaikka mihin. Jäi ärsyttämään, otan siis tässä revanssin parin viikon päästä. :D Maven jälkeen tein kulmasoutua laitteessa sekä alataljaa. Hauiksille tein perus kääntöjä vinopenkiltä sekä 21-systeemillä taljassa. Pohkeille tein supersarjaa istuen ja prässissä.

Joskus pitää laittautua. :)

Vielä olisi 1-2 treeniä jäljellä tälle viikkoa, vähän fiiliksen ja jaksamisen mukaan. :) Treenit on olleet melkoisen raskaita, joten yritän parhaani mukaan pitää kiinni kropan kuuntelusta enkä väkisin tee viittä treeniä viikkoon jos ei energiaa sellaiseen ole. Kolme treeniä olisi ideaali palautumisen kannalta, mutta pakko-oireinen minäni ei sellaisesta innostu. :D

Vanhoja kuvia; elokuu 2014.

Oon kyllä treenien sujuvuudesta ihan innoissani. Maastaveto jäi vähän kismittämään; olisi vain pitänyt hypätä suoraan 130 kilosta 150:een ja siitä 170 kiloon. Mutta samalla tajusin, että 200 kiloa ei ole enää edes kovin kaukana!! Tuon 170 nostan ihan vähän ajan päästä ja jos tässä kaikki sujuu entiseen malliin, tuota kahtasataa voisi havitella ihan jo lähitulevaisuudessa.. Kääk! Sitten voin kuolla onnellisena kun tuo maali on saavutettu. :D (Ei toki unohdeta sitä satasen penkkiä ja ainakin 170 kyykkyä..)

Pakko hehkuttaa myös, että sain yhdeltä kehonrakennusidoliltani mieltä lämmittäviä kehuja. Ollaan tekemisissä muissa merkeissä kuin reenien kautta, ja hän perjantaina kysäisi, että olenko kisannut tai aionko kisata, kun oon niin hyvässä kunnossa. En tiedä montako kertaa väri vaihtui mun naamalla, kun yritin pitää palikat kasassa - olin vähän liian mielissäni. :D Vaikka kisasuunnitelmat on omassa mielessä lukkoon lyötyjä, aina sitä änkyttää suomalaisen häveliäästi, että "enminätiiäehkäsitäjoskushehhehhehh". :D


Lenkkeily on edelleen ollut aivan ihanaa näin mahtavissa keleissä. Yllä olevat kuvat on edellispäivän iltalenkiltä; paikallinen ekokampaamoyrittäjä oli laittanut tällaisen ihanan vesipisteen liikkeensä kulmalle. Koirat kiittää ja kuittaa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti