torstai 24. elokuuta 2017

reissua, reenejä ja runtua

Loma alkaa uhkaavasti lähetä loppuaan - vielä saan puolisentoista viikkoa tehdä mitä lystää, mutta sitten koittaa paluu arkeen. Lomamoodiin on päässyt kunnolla kiinni oikeastaan vasta nyt; esimerkiksi eilen pakkasin kamat ihan ex-tempore ja lähdin minireissulle pohjanmaalle. Maisemanvaihdos - edes reiluksi vuorokaudeksi - teki kyllä todella hyvää! ♥


Reenattuakin on tullut, mutta kroppa suorastaan kiljuu lepoa. Viimeiset pari treeniä on olleet ihan hirveää kuraa. Kyllähän itsestään saa pakon edessä piiskattua tehot irti, vaikka olo olisi mikä, mutta ei kyllä mitään ennätysjuhlia ole vietetty. Uupuneisuus on varmaan paras sana kuvaamaan treenejä. Villisti veikkaan, että en tule koskaan oppimaan riittävän tiheää keventelyä.. Huomenna ja sunnuntaina raahaan perseeni vielä salille, mutta sitten huilaan ihan täydellisen ansaitusti taas viikon ja käyn salilla vain venyttelemässä.


Kevyt viikko on mahdollisuus vetää hieman happea ja kerätä voimia syksyn ns. loppukiriin. Olen tähdännyt 450 kilon yhteistulokseen jo täksi syksyksi, mutta se on aika tiukassa. Satasen penkki toteutuu ihan varmasti (ellen mene itseäni vammauttamaan), maastavedossa myös teen 170-175 tuloksen (sitten olen jotakin tehnyt perustavanlaatuisesti väärin jos ei noita lukemia nouse) ja kyykyssä pitäisi 160-165 tulla ihan kohtuudella. Koska ihan silkalla "runtua perkele" -taktiikalla en enää noihin rautoihin yllä, muutamia juttuja on pakko muuttaa pääliikkeiden suhteen. Mihinkään prosenttihommiin en jaksa alkaa, mutta joudun hieman ennakoimaan toistomääriä ja lisäämään muutaman sarjan. Treenikiertoja tulee syksyn aikana neljä, joten osatavoitteetkin pilkon treenikiertojen mukaan. Penkissä välietapit olisivat 85-90-95-100. Maastavedossa vastaavasti 160-165-170-175, kyykyssä 150-155-160-165. Täysin lineaaristahan kehitys ei koskaan ole ja se on aina tiukasti mielessä, mutta tällaisella hahmotelmalla lähden syksyä ja talvea kohti etenemään. Loppuvuodesta tsekkaillaan hieman, että missä kunto menee ja riittäisikö lihojen määrä jo kisadieettiin. Jos lihatutka näyttää vielä punaista, niin sitten reenataan seuraavakin vuosi vähintän yhtä kovasti. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti